Вівторок, 15.07.2025, 14:24
Сайт вчителя фізики, Дудки Ірини Сергіївни
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Корисні посилання
Тростянецький відділ освіти

Новгородська ЗОШ

Я в контакті

Форма входу

Електронний довідник з фізики. 9 клас

Довідник з фізики містить окрім обов’язкового програмового матеріалу, ще й багато додаткової інформації: розповіді про вчених, основні відкриття, відео лабораторних робіт, велику кількість анімацій та флеш відео, що наглядно демонструють фізичні явища, прилади, закони та ін.

Довідник з фізики виконаний в програмі Місrosoft Office PowerPoint, складається з 61 слайда та містить внутрішні та зовнішні гіперпосилання.


Скачати  Довідник з фізики 9 клас




Управління: Метафорична модель

У даній статті розкривається суть поняття управління з наукової та філософської позиції. Процес управління порівнюється з доволі простою, але в той же час і складною системою взаємодії з усіма її тонкощами і зв'язками.

Скачати: Стаття 


Гурткова робота з фізики

Матеріал представлений в посібнику як цілісно так і частково може використовуватися іншими вчителями в своїй діяльності.

Використання представлених матеріалів дозволяє учителю покращити методичне забезпечення уроків фізики, урізноманітнювати форми та методи роботи на уроці, підвищує інтерес до вивчення фізики.

Вступ.

З поміж завдань шкільного курсу фізики виділяють такі:

·        Формування і розвиток у учнів експериментальних умінь і дослідницьких навичок, уміння описувати й систематизувати результати спостережень; планувати й проводити невеликі експериментальні дослідження; проводити вимірювання фізичних величин, робити узагальнення і висновки;

·        Сприяти розвитку інтересу школярів до фізики.

Тобто необхідно навчити учня вчитися.

Тому я  вважаю, що для того, щоб уникнути нудьги під час навчання, необхідно використовувати методичну модель «інтерес – мета». Сформований інтерес – основна умова початку просування учня до своєї мети. Інтерес учня до навчання може згасати або зростати, і тому  процес навчання  необхідно зробити цікавим. Зважаючи на відсутність годин для вивчення «цікавої» фізики, яка не може вміститися в шкільний програмний курс, на мою думку найзручнішою формою ознайомлення  учнів із застосуванням наукових досягнень у техніці, формування в них раціоналізаторських здібностей є робота на заняттях фізичного гуртка з конструювання нових приладів для демонстраційних робіт, лабораторних і робіт фізичного практикуму, посібників та матеріалів для позакласних заходів.

 Робота учнів у гуртку дозволяє кожному з них отримати  інтелектуальне навантаження, що відповідає його здібностям, більш задовольнити свої інтереси, сприяти тому, щоб засвоєні знання переходили в гнучкі уміння, раціональні способи використання, уміння учнів учитися.

Деякі аспекти організації роботи фізичного гуртка.

Склад фізичного гуртка щорічно змінюється, місце випускників займають учні, які почали вивчати фізику. Кількість дітей фізичного гуртка нашої школи, зважаючи на те, що школа сільська та малокомплектна коливається від 3 до 8 чоловік.

Найскладнішим при складанні плану гурткової роботи на рік є те, що необхідно врахувати психологічні особливості дітей щодо пізнання, їх інтерес до розкриття внутрішньої будови речей. Учні зайняті в гуртку умовно поділяються на практиків та теоретиків хоча вони працюють над одним і тим же завданням або проектом. Засідання гуртка відбувається по два дні на кожних канікулах але робота учнів продовжується і в дома. На засіданнях крім розв’язування організаційних питань, члени гуртка займаються обговоренням загального плану роботи, вивчають правила з техніки безпеки, вчаться працювати з комп’ютерною технікою, прослуховуються доповіді, реферати, повідомлення з фізики, ставляться цікаві досліди, які в майбутньому можуть скласти основу для розробки нових установок, приладів, наочних посібників, моделей.

 Під час основних шкільних занять учні зайняті в гуртку виконують роль лаборантів, тобто допомагають вчителю в проведенні лабораторних  робіт або ознайомлюють інших учнів з принципом роботи приладів, які їм вже відомі.

 На заняттях гуртка я намагаюсь створити атмосферу розкутості, спілкування гуртківців під час роботи, що виховує толерантне ставлення одне до одного, учні мають можливість самовираження. Проектна діяльність учнів сприяє набуттю навчальної компетентності, якісно готує їх до професії майбутнього.

Планування роботи гуртка.

Перш ніж приступити до написання плану роботи гуртка, необхідно добрати об’єкти, які будуть запропоновані для реалізації. Добираючи об’єкти я враховую потребу в них, можливості матеріально – технічної бази школи, рівень теоретичної і практичної підготовки учнів, їх інтереси, нахили, здібності. Задачі повинні бути реальними та посильними для учнів.

Добираючи об’єкти, які будуть внесені в план роботи гуртка я керуюсь такими настановами:

·        Під час виготовлення виробу мають бути застосовані операції, які учні вивчали раніше.

·        Важливо вибирати такі об’єкти, виготовлення яких сприяло б розвитку пізнавальних інтересів.

·        Вибраний об’єкт повинен обов’язково мати практичне призначення.

·         Обсяг роботи над виробом не повинен бути надмірно великим, бо інакше учні втрачають орієнтування в роботі, що знизить інтерес до неї.

·         Виконання виробів має передбачати раціональні методи праці – використання пристроїв, механізмів, інструментів і т. ін. 

Скачати: Гурткова робота з фізики


Поурочні тестові завдання 7 клас

Вступ

Тести є давно відомою й широко практикованою формою перевірки навчальних досягнень учнів. Вони активізують пізнавальну діяльність школярів, сприяють розвитку уміння концентруватися, робити правильний вибір.

Потрібно перевіряти не тільки запам’ятовування, але й глибину осмислення навчального матеріалу. Тестування має деякі переваги перед традиційними способами контролю навчальних досягнень учнів:

·                   дозволяють охопити потрібний матеріал з мінімальними втратами часу;

·                   використання елементів тестових завдань безпосередньо на уроках підвищує ефективність навчального процесу, забезпечує оперативний зворотній зв’язок між учителем і учнями;

·                   результати тестування дають можливість глибше проаналізувати рівень навчальних досягнень учнів, що дозволяє абсолютно точно скорегувати зміст навчального процесу;

·                   оцінка учнів не залежить від пристрастей того, хто перевіряє.

Запропоновані навчальні тести, є тестами закритої форми, множинного вибору для учнів 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів, які навчаються за новою програмою для 12 – річної школи. З урахуванням вікових особливостей школярів середньої ланки дані тестові завдання містять одну правильну відповідь із запропонованих трьох варіантів. Їх головна мета – виявлення  прогалини в знаннях, уміннях, навичках школярів та усунення недоліків у підготовці учнів.

Скачати: Поурочні тестові завдання 7 клас


Допоміжна фізична таблиця


Скачати. Таблиця


Пошук
Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Дудка Ірина Сергіївна
Створити безкоштовний сайт на uCoz